Jul, jul strålande jul..

NU skall jag ge er julfeeling här!
Haha, idag har det mesta blivit fixat här hemma dock är jag inte nöjd med mina mintkyssar, jag testade sättet då man har ägg ist för att koka dom och dom är hemska.
dom stelnar inte helt och dom har alldeles för söt smak!
Men bilder och recept kommer ändå, ni kommer få två recept på mintkyssar.
dom jag gjort nu, och mina som jag gjorde när jag var barn (dom snabbaste).
vårat pepparkakshus. 
Köpt färdiga delar kletat på glasyr och M&M,s
julkrubban, liten som inrett, haha
liten bild från resten av tomtelandet
grottan är en kruka som vi lagt på sida under "snön"
Härligt med lite ljus och färger i mörkret
"Snön" är tre vita siden-tyg som vi fluffat till och några bomulstussar som
vi strött ut över :)
här är det vi fixade!
Det här är faktiskt blodmandariner (inte apelsiner) då dom just nu har ett bättre pris!
i dom har vi tryckt i nejlikor, doftar ljuvligt!
Den åt höger är min minsta syters, hon gjorde en blomma på sin! haha
här har ni mintkyssar och en version av rockyroad!

Mintkyssar ca 50 st(långsamma)
Vispa
2 äggvitor skummiga
ta i
3 droppor pepparmyntsolja
och 7dl floursocker
vispa tills det blir en jämn smet.
klicka ut och
låt torka en timme
smält och droppa på
mörk blockchocklad
låt lufttorka ett dygn.
Mintkyssar ca 30 st (snabba)

koka
4dl floursocker,
1 dl vatten och
0,25 tsk ättiksprit
häll i en skål och låt det kallna
rör om glasyren över ett vattenbad tills den blir tjock blank och smidig
klicka ut på ett bakplåtspapper och låt stelna (ca 5 min)
Smält och droppa på
mörk blockchoklad
Rockyroad 50/50

Smält
200 g vitchoklad
200 g mörkchoklad
I TVÅ OLIKA SKÅLAR
Häll
den mörkachokladen i en pajform,
bred ut och låt stelna
blanda
den vita smältachokladen
marsmellows
salta jordnötter och
dumle kola
(efter hur mycket du själv vill ha)
bred ut den vita blandningen över den mörka
låt stelna
skär i bitar

rockyroad orginal

smält
300g vit choklad
300g mörk choklad
Blanda
Chokladen
marsmellows
dumle
jordnötter
Häll
I en pajform
Låt stelna
Skär i bitar



thats it!
Mitt julgodis till er!
super lätt och dö gott!
"ÅÅH det är den perfekta blandningen mellan sött och salt! helt fantastiskt" - som Liten, min 8åriga lillasyter, sa!
dock föreslår jag att ni har någon brevid er som kan hjälpa att hålla eller skrapa när man håller på med varm choklad eller varm sockerlag!

Hoppas ni får en mysig julhelg om jag inte hinner skriva igen!

Ta hand om er, det skall jag
Zanna Dunstrand<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0